Пиесата на Андраш Форгач за легендарната и трагична история на унгарския писател Жигмонд Морич (1879–1942) и жените, които е обичал, е представена като сложна игра на любовта.
„Влюбих се в един дрипав човечец, смирен и покорен, който седнал до полата ми обещаваше да положи в краката ми пословичното търпение на светец“, казва Янка Холич за съпруга си Жигмонд Мориц. Мориц кара една актриса да произнесе същите думи, като я облича в дрехите на жена му. Така изгражда мост между своя дом и сцената. Това е опасна игра. Името на играта е любов. Смирението е към своя край и започва борбата на живот и смърт. Мориц знае много добре, че накрая може да остане само с една жена, но като ранено животно се устремява към собствения си край, повличайки със себе си и своето семейство. Ще стане ли актрисата Мария Шимони новата Янка Холич, или не? Експериментът започва невинно, но човешкото сърце е чувствителен инструмент. Преминавайки моста между сцената и живота, актрисата се озовава в спалнята на Мориц, без да оставя място за Янка, която трябва да отнесе любовта си отвъд гроба. Все пак е хубаво да се живее, казва ни тя, преди да се облече за сбогуване. – Балинт Силади
За филмово-театралните продукции на Театър Мадач, Будапеща.
По време на ковид пандемията един от водещите унгарски репертоарни театри „Мадач“ започва да заснема театрални спектакли, като превръща театралното си пространство в пълноценно телевизионно студио. От 2022 г. театърът се фокусира върху създаването на поредица от филмирани спектакли за излъчване онлайн в програмата „Madách SzínpadON”, посветени на живота на международно признати унгарски личности от света на литературата.
На унгарски език със субтитри на български.
Продукцията не се препоръчва за лица под 12 години.
Излъчването на продукцията е със свободен достъп за 72 часа от 21 юни, 19:00 ч. до 24 юни, 19:00 ч. на viafest.org.
С подкрепата на Унгарския културен институт в София.