2021 | от 23 април, 19:00 ч. до 26 април, 19:00 ч. продължителност: 21 мин.
НАСЛЕДСТВО – пиеси без хора
FACEBOOK
TWITTER
Театър Види – Лозана, Швейцария & Римини Протокол – Германия

НАСЛЕДСТВО – пиеси без хора

концепция Щефан Кеги/ Доминик Юбер
текст Щефан Кеги
сценография Доминик Юбер

видео Бруно Девил
драматургия Катя Хагедорн
асистенти Магали Тосато, Дебора Хеле

асистент сценограф Клио Ван Аерде, Марине Бросе
техническа концепция и конструкция Театър Види, Лозана

продукция Театър Види, Лозана

Какво остава, след като си отидем от този свят? Как могат спомените да бъдат инсценирани?

Филмът проследява протичането на имерсивната театрална инсталация „Наследство – пиеса без хора“ в Театър Види, Лозана, чиято премиера се е състояла през 2016 г. За този проект режисьорът Щефан Кеги и сценографът Доминик Юбер, заедно с филмовия режисьор Бруно Девил и драматурга Катя Хагедорн се срещат с осем души, които по различни причини са избрали внимателно да подготвят сбогуването си с този свят. Творческият екип им посвещава осем отделни стаи, които представят онова, което всеки от тях е искал да остави след смъртта си. Посетителите са поканени да влязат в стаите, превърнати в своеобразно гранично пространство между присъствие и отсъствие.

„Наследство“ представя осем съвременни позиции относно значението на това, което хората оставят след себе си като наследство и завещание. Как законодателството влияе върху обособяването на собственото имущество? Кои са онези прозрения от личния опит и познание, които изглеждат достатъчно важни в началото на 21. век, за да бъдат запазени за бъдещите поколения? Какво искаме да предадем на хората, които обичаме, и какво искаме да оставим за обществото, в което живеем? В „Наследство“ публиката се потапя в осем отделни пространства. Гласове, предмети и образи водят зрителите до точката, в която щафетата се предава от поколение на поколение, и до границите на човешкото съществуване.

Носител на италианската театрална награда „Юбю“ 2018 за най-добра международна продукция, на Голямата награда и на наградата на в-к „Политика“ на международния театрален фестивал БИТЕФ 2018 в Белград, Сърбия.

Щефан Кеги, част от немския творчески колектив „Римини Протокол“, създава документални театрални представления, радиопиеси и театрални проекти в градското пространство в най-разнообразни формати, давайки глас на т. нар. „експерти на ежедневието“. Той ги разпитва, кани ги да играят собствените си роли на театралната сцена и създава завладяващи представления, които разглеждат социалните и политическите реалности на нашето време. Кеги основава „Римини Протокол“ заедно с Хелгард Хауг и Даниел Вецел през 2000 г. За новаторската си работа те получават международно признание и множество отличия, сред които Европейската награда „Нови театрални реалности“ (2008), „Златен лъв“ на Венецианското биенале за изпълнителски изкуства и много други. За собствената си артистична работа Щефан Кеги е отличен с Голямата театрална награда на Швейцария – Пръстен „Ханс-Райнхарт“ 2015.

Архитект по образование, Доминик Юбер се изявява като режисьор и сценограф.  Неговите сценични инсталации като в „Наследство“ или “Situation Rooms” – друг проект съвместно с Щефан Кеги, създават различни преживявания на посетителите. Те функционират като разширена реалност и имат за цел да засилят сетивния опит чрез изменяне, активиране и манипулиране на реални пространства и ситуации.

 

„Това продължава ли да е театър? Или е пърформанс арт? Така наречените „наративни пространства“ са сцени, изоставени от хора, които зрителите трябва да изследват сами и те не формират някакъв жанр. На границата между изложба и пърформанс, разказвателните работи на театрални артисти като Мона ел Гамал, Томас Белинк, Римини Протокол и Доминик Юбер са особени с това, че интерпретират времето през пространството. Те осигуряват на посетителя преживявания, които могат да бъдат усетени единствено в рамките на събитието… Те създават ситуации, които посетителят може да открие единствено чрез активно съучастие и обследване. Тяхното намерение е явно продължение на призива на Алън Капроу „Влез вътре, вместо да гледаш отстрани!“ Томас Оберендер, сп. „Монопол“

 

На френски и немски език със субтитри на български.

Излъчването на филма е достъпно за 72 часа от 23 април, 19:00 ч. до 26 април, 19:00 ч.

Въведение във филма:

Трейлър:
 

Спектакълът е копродукция на: Rimini Apparat – Schauspielhaus Zürich – Bonlieu Scène nationale Annecy et La Bâtie-Festival de Genève dans le cadre du programme INTERREG France-Suisse 2014 – 2020 – Maillon, Théâtre de Strasbourg – scène européenne – Stadsschouwburg Amsterdam – Staatsschauspiel Dresden – Carolina Performing Arts | University of North Carolina at Chapel Hill

Осъществен е с подкрепата на фондация „Casino Barrière“, Монтрьо и на Берлинския сенат.

продължителност: 21 мин.

ГАЛЕРИЯ

FACEBOOK
TWITTER
WordPress Image Lightbox