Определят Флориан Зелер като „най-вълнуващия драматург на нашето време“. Пиесата „Бащата“ (2014), отличена с наградата „Молиер“, е втора част от трилогия, посветена на съвременното семейство, която започва с „Майката“ (2010) и завършва със „Синът“ (2018). По трогателен, изпълнен с хумор и все пак верен начин Зелер поставя на сцената въпроси от живота, за които все още неуверено се говори открито.
„Бащата“ прониква в съзнанието на 80-годишния Андре. Той живее сам в своето жилище в Париж и постепенно забелязва, че около него започват да изчезват неща, има чувството, че някой го преследва, губи ориентация. А сега и по-голямата му дъщеря Ана (Радина Кърджилова) иска да замине… Пиесата проследява търсенето на Андре на самия себе си в момент от живота, в който изградената му биография и отношения сякаш вече не важат, а светът постепенно се изтрива. Тя непрекъснато преобръща очакванията и в даден момент почти заприличва на трилър.
Бравурното изпълнение на ролята на Андре от Владимир Пенев я превръща в една от важните в творческата му биография. Тук виждаме режисьорката Диана Добрева в нова светлина – далеч от обичайния за нея широк мащаб и размах, с внимание върху психологическия детайл.
Награда „Аскеер“ 2019 за режисура и за сценография
Номинация за „Аскеер“ 2019 и за „Икар“ 2019 на САБ за водеща мъжка роля (Владимир Пенев)
Представлението не е подходящо за лица под 15 г.