За втори път след “Археология на сънуването” ( 2002 г.) фестивал “Варненско лято” продуцира спектакъл, като среща съвременна европейска драматургия с едни от най-оригиналните български театрални творци. Английската авторка Сара Кейн (1971 – 1999) остава в историята на съвременния театър с изключителната крайност и новаторска театралност на нейните текстове. Името й се свързва с шокиращи факти – театралната й кариера започва с необичайната и жестока пиеса “Взривени” и завършва с разтърстващата “Психоза 4:48”, която пише малко преди да сложи край на живота си. В поетичния и болезнен текст границите между действителността и въображението се размиват в поток на съзнанието между живота и смъртта. Известният режисьор Дейвид Крейг го описва като “известие от една област в съзнанието ни, която повечето от нас се надяват да не посетят никога, но от която мнозина не могат да избягат.” Екстремността на текста се пресича с режисьорския стил на Десислава Шпатова, чиито досегашни постановки изследват любовта и нейните болезнени състояния, пренасяйки емоционалното движение на текста върху движението на тялото на актьора (“Опасни връзки”, “Идиот”, “Слугините”, “Любовникът” и др.). Нейни спектакли редовно са попадали в основната селекция на фестивала, а “Слугините” е носител на първа награда на международния фестивал МАСК в Унгария (2003 г.).
„Самоубиваш се само, ако с някаква частица от себе си винаги си пребивавал извън всичко. Става дума за начално неприспособяване, което може и да не е съзнато. Който е призван да се самоубие, само по случайност е от този свят, всъщност не е от никакъв свят.“
Десислава Шпатова
Проектът е реализиран с подкрепата на Национален център за театър