Мартин МакДона е сред най-утвърдените млади драматурзи в съвременния европейски театър. У нас той става особено популярен с поставновките върху неговата т.нар. “ирландска трилогия”. В последната си пиеса “Пухеният” МакДона излиза от тази тема и полага действието някъде, в някоя тоталитарна страна. Провокативен, напрегнат и силно напоен с черен хумор, сюжетът изследва конфликта между службите за разузнаване и един писател, чиито зловещи разкази за детски убийства притеснително напомнят действителните престъпления на сериен убиец. “Пухеният” донася на МакДона наградата “Лорънс Оливие” за най-добра пиеса за 2003 г. Българската премиера на пиесата се състоя на миналогодишното издание на фестивала и постановката се превърна в събитие за сезона. Отличена е с наградите на САБ 2005 за сценография и е номинирана в категориите за режисура и мъжка роля (Стоян Радев), получава “Аскеер” 2005 за сценография и още 4 номинации за водеща мъжка роля (Пенко Господинов), поддържаща мъжка роля (Стоян Радев), режисура и най-добро представление.
Най-много ми харесва в тази пиеса това, че тя се занимава с един изключително модерен проблем – за взаимодействието между света на въображението и реалния свят, и модусите на това взаимодействие… Имаме ли директно, реално взаимоотношение със света или разчитаме само на това, че светът ни се доставя през някакъв медиум, който го смила, преди да ни го поднесе? Явор Гърдев
Постановката на Варненския драматичен театър е сполучливо съчетание на умна съвременна режисура и оригинална съвременна пиеса.
Роман Должански, в-к “Комерсант” – Русия