Още от самото си създаване през 1989 г. ТР „Сфумато” се заявява като територия за театрални търсения. Творческата работата по дългосрочни програми („Митове”, „Чехов”, „Радичков” , „Изход”…) дава възможност за дълбоко навлизане в поетиката на даден автор или тема. Новата програма на ТР „Сфумато” е посветена на творчеството на ключовата за модерната драма фигура на Аугуст Стриндберг. Тя носи общото наименование „Към Дамаск” – заглавието на може би най-сложната му, непопулярна и загадъчна пиеса, която представя живота като поетапно пътуване на душата в търсене на истината за човека. Заимствано от Библията, това заглавие създава алюзия с притчата за духовното преображение на свети Павел, а чрез образа на „Непознатия” в тази пиеса авторът описва собствения си житейски път към самопознание.
Начало на програмата „Към Дамаск” поставя адаптацията по „Госпожица Юлия” (следват „Мъртвешки танц” и ателие „Стриндберг в Дамаск” – и трите във фестивалната програма).
М. Младенова превръща манифестната за Стриндберг натуралистична трагедия в съвременна хипернатуралистична драма. Прочитът й се концентрира върху сблъсъка на три свята – на трите различни „силни природи”, светогледи и житейски на отделните персонажи в една опасна игра на надмощие и подчинение…
„Занимава ме тревожната мисъл, с която живеят философите от първата половина на 20. век – какво се е случило с човека – особено след войните – щом той е престанал да бъде същински обект на цивилизацията… Ние сме вече във времената, в които цивилизованият варварин държи правилата на играта, негов е светът, всичко останало са маргинални ниши, които държат на други ценности… Струва ми се, че чрез пътя на Стриндберг можем да поставим диагнозата на това, което ни се случва сега и какво изобщо му се е случило на човека…. Защото трябва да знаем и да работим за театъра като институция за битие, като уникален изказ на уникални съдържания.“
Маргарита Младенова