Хайне Рюздал Авдал е танцьор, хореограф, автор на пърформанси, инсталации и видео проекти. Основен интерес в работата му е как новите медии и технологии могат да създават нови значения, образи, разбирания и възприятия за човешкото тяло и неговата среда днес. Той се опитва да ги интегрира в едно, да придаде на технологичните продукти присъствие, да създаде впечатление за усвоени от тях човешки качества, които са сякаш въплътени в някакво чуждо тяло. Сред основните теми на работата му са заличаването на границата межу човек-машина и органично-изкуствено.
В пърформанс-инсталацията “Кутията” Хайне Авдал изследва взаимодействието между докосването на тялото и възможностите за неговото визуализиране, като започва от въпроса как виждаме и преживяваме междучовешките отношения, когато все повече общуваме един с друг посредством различни технологии, как допирът въздейства върху възприятието.
Всеки зрител има своите петнайсет минути в Кутията и преминава през експеримент, в който може да научи нещо повече за себе си и своите възприятия.
“Кутията” се опитва да предизвика в зрителя различно ментално състояние, след като сетивата му биват атакувани и разсейвани. Опитвам се да насоча вниманието на зрителя не само навън, както е обикновено, но и навътре, с помощта на различни технологии.“
Хайне Рюздал Авдал
Проектът е осъществен с подкрепата на:
LOFO ARTCOUNCIL, Fond for Lyd og Bilde, LOGO FOREING MINISTRY
Копродуциран от:
Dans in Kortrik-Belgium, Kanuti Gildi SAAL-Tallinn/Estonia, BankART 1929 – Yokohama/Japan,
Brakke Grond Theater – Amsterdam/Nederland, Black Box Teater – Oslo,
BIT-Teatergarasjen – Bergen, Teaterhuset Avantgarden – Trondheim,
Beursschouwburg – Brussel/Belgium.
Специални благодарности:
Damaged Goods, David Hernandez, Hans De Man
Първоначалният вариант на проекта е създаден от Хайне Рюздал Авдал, Оливър Бокан и Андра Перин в творческата лаборатория „Как можем да имаме тялото, което (не) искаме” в Tanzquartier Wien.