18+
На сцената седи Томас Мелле, до него – чаша вода. Писателят изнася доклад за емоционалната нестабилност у човека. Външният му вид, мимика, жестове, глас – всичко изглежда като Мелле. Но това не е той. На главата на това същество има дупка, от която изскачат проводници, 32 сервомотора контролират движенията му, всеки жест е придружен от тихо механично жужене. Изведнъж то обръща десния си крак на 360°.
В тази копродукция между известната новаторска театрална компания „Римини Протокол“ и един от водещите театри в Германия – „Мюнхнер Камершпиле“, човекът-актьор е заменен от хуманоиден робот. Приел изцяло физическите характеристики и гласа на писателя Томас Мелле, той представя моноспектакъл, който въвежда зрителите в „зловещата долина“. Това понятие е въведено от японски професор по роботика в началото на 1970-те години. То обозначава странния ефект, който андроидните роботи предизвикват поради приликата си с човека. Те изглеждат почти като хора, но това разтваря една особена и изпълнена с несигурност зона на преживяване.
„Зловещата долина“ задава въпроси като какво се случва, когато копието заеме мястото на оригинала? Той опознава ли се по-добре посредством своя двойник? Спектакълът начертава нови посоки в развитието на съвременния театър и е хит по международните сцени.
Копродуценти: Temporada Alta, Berliner Festspiele / Immersion, Feodor Elutine / Moscow / Russia, SPRING Performing Arts Festival Utrecht / The Netherlands, Triennale Teatro dell‘Arte, Milano, donaufestival Krems.
Права върху текста: Rowohlt Theater Verlag, Reinbek bei Hamburg
Гостуването на спектакъла се осъществява с подкрепата на Гьоте-институт България.
Копродуценти: Temporada Alta, Berliner Festspiele / Immersion, Feodor Elutine / Moscow / Russia, SPRING Performing Arts Festival Utrecht / The Netherlands, Triennale Teatro dell’Arte, Milano, donaufestival Krems.
Права върху текста: Rowohlt Theater Verlag, Reinbek bei Hamburg